Hos doktorn och konstiga frågor

Besöket hos doktorn gick bra. Förberedelserna inför operationen verkar vara i sin ordning. Jag fick även beskedet att om allt går bra, så kan jag åka hem samma dag som jag gör operationen. Det var jag glad över. Jag vill inte stanna där mer än nödvändigt. Sjukhus gör mig lite illa till mods. Det är inte som tv-serier där alla är snygga och friska, i verkligheten är det ju precis tvärtom.

En annan grej var att jag kan ta att man frågar om min medicinska och fysiska status. Om jag tar mediciner, ifall jag har olika möjliga problem med alla olika möjliga orsaker. (Jag tror att jag aldrig har sagt nej så många gånger på så kort tid). Ibland funderade jag om jag skulle skoja till det, men då hade man väl fått stanna en timme till för extra undersökning.

Men det var en sak jag reagerade på, det var att de frågade om min privata status. Hur jag bor - vad ska det ha för betydelse? Tillfrisknar jag snabbare om jag bor i en villa? Eller är det bra att jag bor i en hyresrätt för då slipper jag skotta snö? Och så frågade de mig om jag har flickvän. Vad skulle ha hänt om jag var singel? "Nä, för då går det inte - nån måste ju ta hand om dig och ifall du är singel så är du ensam och klarar inte av att fixa kaffe själv...."? Jag tyckte att det var lustiga frågor. Men jag höll god min och svarade sanningsenligt på alla frågor - man vill ju inte stanna där längre än nödvändigt....

Kommentarer
Postat av: J

Men doktorn vill väl bara väl att nån kan ta hand om dig så du inte blir ensam själv hemma efter operation.

2007-03-01 @ 17:37:55
Postat av: BigB.

Är du singel hade de frågat om du kan ha någon hos dig första dygnet, jag vet för den frågan fick jag ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback