Gott att vara tillbaks

Det gick bra att ta bort stygnen. Trots mitt dåliga intryck av distriktsköterskan med illrosa läppstift, så hanterade hon det väldigt bra. Det gjorde bara lite ont. Nu har det plåstrats igen för att ärret ska fortsätta läka igen, och jag ska även i fortsättningen undvika att få vatten på ärret.

Jag som hade längtat efter att ta en vanlig dusch och kunna låta vattnet bara rinna ner. Nu måste jag fortsätta att ta det i två skift. Först ta håret upp och ner. Sen ta kroppen nedanför halsen. För att variera ibland, så tar jag kroppen först. Så jag inte blir så uttråkad. En vecka till ska det vara så här. Bara att bita ihop.

Det är iallafall skönt att vara tillbaks på jobbet. Allt rullar på som vanligt. Givetvis är det lite småkaotiskt när man har varit borta en vecka och ska försöka sätta sig in var alla befinner sig. Lite uppsträckning lär behövas så att man får tillbaks det höga tempot som jag är van med.

Och så måste jag storhandla idag.

Gott att vara tillbaks i vardagen igen.

Kommentarer
Postat av: Madzia

välkommen tillbaks till vardagen då! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback