Duscha som en människa

Åkte en sväng förbi sjukhuset för att kolla upp några saker. Lite rutinkontroll och några frågor som jag ville ha svar på. Första var att jag tyckte känna en knölliknande sak i halsen på samma ställe som förr och undrade över det. Tydligen blir det så att när man opererar bort en sak från kroppen så uppstår det ju en tomhet som måste fyllas. Så kroppen har öst på med blod och fibrer för att fylla igen hålet. Det bildas, så att säga, ett ärr inuti. Med tiden kommer huden bli lagom elastisk och knölen kommer sjunka in.

Medan läkaren förklarade allt detta, så slog det mig vilken fantastisk organism människokroppen är. Det är ju såna saker som de mest avancerade maskiner har problem med. Helt otroligt.

Men den bästa nyheten var iallafall att läkaren sa att det inte beövdes ha samma plåster hela tiden veckan ut. Jag kan alltså ta bort det under tiden jag duschar till exempel.

Så. Jävla. Skönt!

Nu kan man duscha som en människa. Det har varit rätt irriterande med att duscha i tvåskift. Först ska jag till apoteket för att köpa sån där kirurgtejp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback