Dokumentär som berör

Ibland måste man blicka upp från tv-serieträsket och inse att det finns så många andra mycket bättre program. De från verkligheten. Det är avkopplande och roligt att följa några serier. Vita huset är en, Entourage förljer jag nu. Ett Vänner-avsnitt tackar jag sällan nej till och för att inte tala om Scrubs. Inget ont om dem. Men när man ser riktigt bra dokumentärer så är det banne mig närapå den ultimata tv-upplevelsen.

Ordförande Persson var en. Att det har skapat så mycket debatt visar bara att Persson berör och kommer att beröra. Det klassiska citatet Göran Persson sade apropå att vara statsminister - "aldrig ensam, alltid ensam" är ett mycket stort tv-ögonblick.

Nu ska jag följa BBC-dokumentärserien Planet Earth som går på ettan på torsdagar klockan nio. Första delen sändes idag och jag ömsom skrattade högt och ömsom berördes djupt. Det lovar gott och 10 ytterligare delar ska visas framöver. Torsdagskvällarna är bokade! Det är bra. Sällan man visar fotboll då.

Kommentarer
Postat av: M.

TV-planering...och du är inte medelålders?

2007-03-30 @ 11:04:28
Postat av: Tobbe

För att jag vill följa en dokumentärserie?

Och jag känner mig orättvist påhoppad av en som stänger msn så fort Prison Break börjar...... ;)

2007-03-30 @ 11:23:46
Postat av: BigB.

Gillade också Planet Earth, även om de hoppade ganska friskt i sina inslag. Såg fram emot att följa vargen som i sin tu rföljde renarna men det var bara ett 5min inslag =(
Annars var det jättebra, helt i min smak.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback