Ska man vara ledig en dag, så behövs det en till!

Jag är en vän av rutiner. När man är ledig en hel dag, så antar jag och min kropp att det är en lördag. Man öppnar då burkölen med ett gott samvete, lägger kycklingspetten på grillen och kisar mot eftermiddagssolen. Man lassar upp potatissalladen, sitter med sambon och goda vänners lag och bara njuter av tillvaron. Man tänker att livet är skönt och att det ska bli ännu skönare att kunna sova ut imorgon.

Men vänta nu.


Det är ju för fan onsdag.


Det betyder att jag ska jobba imorgon. Så jag stoppar undan den fjärde burkölen och börjar förbereda mig mentalt att gå upp tidigt nästa dag och bege mig till jobbet.

Jag tycker inte om det här. Ok att man är ledig en dag extra, men inte sådär mitt i veckan och bara en dag. Jag vill ha rutiner. Är man ledig en dag, så ska det medfölja en ledig dag till. Om onsdag ska var en så kallad "lill-lördag" så borde det medfölja en "lill-söndag".

Undrar om man kan driva det här vidare?

Kommentarer
Postat av: Branting

Gör det, driv detta vidare! Vi är många som står bakom dig ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback