Grattis sambon!

I fredags fick min sambo sin belöning efter 5 års slit av pluggande och extrajobbande. Hon fick sitt diplom och bevis på att nu ska hon stå redo för arbetslivet. På måndag startar hon sin nya karriär och jag tror stenhårt på henne. Det kommer att gå så bra så...

Fredagen var lång, men mycket trevlig. Jag blev mäkta imponerad av gruppernas framträdande på deras avslutning och mottagningen präglades av mycket spring mellan min lägenhet och mottagningen på gården. Som tack för det så blev jag stungen av en humla på nacken.


Under mottagningen hade jag tillsammans med sambons syster anordnat en liten överraskning. Systern skulle hålla tal och jag skulle tolka efter bästa förmåga. Vi har jobbat på det några veckor innan, och det har varit svårt att hålla det hemligt för sambvon. Hon skulle bli en utmärkt detektiv, ifall hon byter yrkesbana. På nåt sätt hade hon luskat fram att det skulle bli en överraskning och ställde tusen frågor och följdfrågor till mig för att klura ut vilken överraskning det var. Det hände mer än en gång att jag var tvungen att ryta ifrån och stoppa hennes bombardemang av frågor. Plus att jag fick lägga ut olika dimridåer för att förvilla hennes sökande efter det rätta svaret.


Talet blev väldigt lyckat. Sambon syster framförde det mycket fint och jag tolkade så gott jag kunde.


På kvällen var det fest för henne och några av hennes klasskamrater. Den långa dagen tog ut sin rätt för en gammal man som mig och jag däckade på en soffa i väntan på att festen skulle vara klart så att jag och sambon kunde promenera hem.


Lördagen var mest en sådan dag man tog sig igen lite. Vi gick på kvällen till en restaurang och beställde för- och huvudrät och fick båda samtidigt. Ett nytt grepp? Det var iallafall inte så uppskattat från vår sida. Senare på kvällen tog jag en pokerrunda med grabbarna och som vanligt gick det inte alls.


Idag blir det en slappardag för att vila upp mig inför sista arbetsveckan. Blir mycket att göra. Sitta och lyssna på föreläsningar hela dagarna. Tar på krafterna.....


Kommentarer
Postat av: L

Ni skötte allting perfekt. Tack till en lyckad examen och fest :-)

2007-06-19 @ 08:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback