Fredag och förberedelse inför kommande events

Sista veckan med eleverna brukar inte bjuda på några mästerverk, varken från min eller elevernas sida. Betygen är satta, kroppen varvar ner för en lång sommarledighet och man har bara sol och strand i fokus. Det är knappast engelska oregelbundna verb eller Moses uppväxt som prioriteras för eleverna, om man säger så.

Istället blir det en hel del låta tiden gå. Man snackar, man använder sig av lite SO-lekar på lektionerna och nu har vi bestämt att nästa vecka ska vi ta en heldag på ett utomhusbad. Om eleverna ändå bara vill vara ute och sola, så kan vi väl åtminstone sanktionera det från skolans håll.

Imorgon är det lördag och jag ska iväg till sambons hemstad för att fira hennes systers student. Min sambo påpekade igår kväll att då ska jag ju få träffa hela hennes släkt. Det hade jag inte tänkt på. Förhoppningsvis går det bra. Men nu tänker jag på det hela tiden. Att kallprata är verkligen inte min starka sida. Vad säger man efter att ha pratat om vädret? Jag har då ingen aning.

Äh, det blir nog bra. Kniper det sig, så är det väl bara att prata lite om fotboll. Det brukar gå bra, tills jag säger att jag hejar på AIK.....


Kommentarer
Postat av: oscarH

så länge du möter örebroare och AIK delar med sig med poängen så vänligt som ikväll så ser jag inte problemet?

2007-06-10 @ 22:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback