Bygga upp min tröskel

Ens tröskel för alkohol minskar dramatiskt efter en - två veckors frånvaro av förtäring. Igår intog man fyra stora öl och idag mår man som en söndagsslappardag.

Gjorde en hel del igår. Tog min första joggingtur som var en nätt påminnelse om hur det är att ta sig genom skärselden ifall man tror på sånt. Såg sen på Transformers på bio. Var aldrig riktigt inne på hypen för 15 år sen, men har någorlunda koll på vad det handlade om. Filmen var en 10:a som action, som helhet lite sådär typiskt mainstreamfilm som vill anpassa sig till alla typer av tittare och åldrar. Två-tre "roliga" karaktärer som ska bädda för skratt och så den typiska romansen mellan nördig kille och het tjej. Men actionscenerna. Wow!!

Senare på kvällen åt jag och en god vän en bit mat och diskuterade om olika saker. Plus att man tog dem där fyra ölen. Jag måste träna upp min tröskel igen.

Kommentarer
Postat av: oscarh

så du såg inga samhällskritiska problematiseringar av självmordsbombningar, demokrati och neokolonialism? För att inte tala om queerfrågeställningarna, vilket genus har en robot och hur är det skapat? Socialt eller teknologiskt (alltså, går ju itn att säga biologiskt va, möjligen astrobiologiskt)
(nej, har inte sett filmen än. märks det?)

2007-07-16 @ 14:19:43
Postat av: Tobbe

Min sambo brukar sägatill mig när jag reagerar åt nåt på en biofilm - "slappna av och njut av filmen istället." Och det känns ju mer rätt när man har spenderat 95 kronor så vill jag bara luta mig bak och njuta av scenerna, istället för att memorera alla dessa problematiseringar av maktbegrepp (både inom förhållande av ägandedel och i information), varför autobots bara transformerar sig till bilar eller långtradare medan deciptions blir stridshelikopter och flygplan - menas det att långtradare är mer amerikanskt än ett flygplan? Men sånt håller alltså jag inte på med längre.....

2007-07-16 @ 16:54:27
Postat av: oscarH

vilka maktbegrepp? i förhållandarna? nu blir jag förvirrad,bäst att jag ser filmen jag också. För det är väl bara på film som det finns maktstrukturer?

2007-07-16 @ 23:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback