Sjuk... Igen!

Jag hade packat väskan. Putsat skidglasögonen. Ett tvättat och fräscht superunderställ som gör att jag ser ut som den blåa Spindelmannen. Tanken var att jag skulle efter arbetsdagen idag bli upplockad av M och sen bege oss till Lindvallen för några dagars skidåkning och möten.

Inatt vaknade jag flera gånger att jag frossade som en nakenhund och tryckte i mig Alvedon. Begav mig tjurigt iväg till jobbet och avverka mina lektioner för att hinna vila lite innan jag åkte iväg. Men jag blev inte bättre. En elev utbrast väldigt medkännande; "Du ser för jävlig ut! Eller, jag menar på ett bra sätt. Alltså, du ser inte att må bra ut....." Jag höjde handen för att visa att jag hängde med elevens förklaringar. Chefen kom förbi och skickade hem mig. Insåg ungefär där att det blir ingen skidåkning den här helgen.

Riktigt pissigt. Tjejen har tagit mina Scrubs-boxar för resunderhållning vägen till Umeå. P har tagit tillbaks sitt FM-spel för att uppnå lika stora framgångar som jag har gjort.

Jag har iallafall Vita Huset-boxarna att kunna få tiden att gå. Och så ska jag knapra Alvedon under tiden...

Kommentarer
Postat av: Madzia

Medlidande!! Jag skulle bli riktigt jävligt förbannad om ngn förbannad sjukdom satte stopp för mina skiddagar!! ;) o spec iår när jag har kraftigt förminskat antal skiddagar!! hehe.. Krya på dig Tobbe!!

Postat av: BigB.

Ska du låna spelet??

2007-01-19 @ 06:52:31
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: Tobbe

M: Tack så mycket. Jag var inte heller så munter av att tvingas stanna hemma. Och jag tror nog att även om det skulle vara ditt minst antal skiddagarår, så skulle det nog slå mitt bästa.... ;)

BigB. Jag som knappt orkar fixa kaffe? =) Tar det en annan gång, då jag är lite klarare i huvudet...

2007-01-19 @ 16:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback