Plasmadebut

Idag gjorde jag min debut som plasmagivare. Att donera plasma innebär att m,n ur blodet utvinner alla celler och sen för in blodet tillbaks i en. Processen tar lite längre tid än att donera blod, så jag fick ta tillfället i akt att planera och läsa lite papper. Svårt att göra det med en hand, men med god vilja så gick det.

Eftersom jag debuterade som givare, så fick jag en t-shirt. Jag är inte så jätteförtjust i att få en sån där gratis t-shirt som man har massbeställt från den billigaste fabriken, vilket medföler att formen är hems och att jag aldrig i mitt liv skulle bära en sån. Att de dessutom endast hade i storleken L gjorde ju det inte bättre. Men man kan ju inte säga nej. Så jag höll god min, tog emot den och sa sedan att den kan man ju växa i och pulade ner den i väskan och med all största säkerhet aldrig kommer att bli använd.

Så ifall nån vill ha, så hojta till.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

NU ANVÄNDER DU TRÖJAN; DOM VAT SNÄLLA OCH DU SKA VARA TACKSAM!

2007-01-22 @ 18:34:42
Postat av: J

Du kan ju ha på dig tröjan när du tränar eller städar hemma.

2007-01-22 @ 18:47:02
Postat av: Madzia

eller..använd "nästa gång" du blir sjuk ;P då kan du åtminstone känna lite glädje över att ha gjort ngt bra :P

Postat av: jacob

Tips: dem är asbra när man ska hjälpa till å måla om huset eller vid andra tillfällen då man kan bli kladdig.

2007-01-22 @ 22:19:07
URL: http://www.nogg.se/fujim
Postat av: BigB.

Bra att ha tröjor har man så jäkla många av så släng den i en gul låda nånstans =)

2007-01-22 @ 22:58:35
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: Johanna

Fick du verkligen ge plasma om du varit så sjuk i helgen???

Känner du dig fullt frisk?
[] ja
[] nej

:o)

2007-01-23 @ 17:46:55
Postat av: Tobbe

Ni tröjfantaster; Inte ens om jag ska måla eller göra något sådant kan jag tänka mig att ta på mig en sån oversize t-shirt. Bara för att man ska hålla på kroppsarbete, så behöver man väl inte vara utan stil?

Johanna; Haha, äh, hade skjutit upp det två gånger, så nu fick det bära eller brista.... :)

2007-01-23 @ 18:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback