Överdrift och längtan till nytta

P: Du är ensam en kväll och gnäller om att du lever eremitliv.....?

Ja, jag vet. Jag överdrev en smula. Konstrasten var bara så stor efter att ha varit med folk dygnet runt sen 23 december och för första gången var jag för mig själv. Det kändes lite konstigt, men å andra sidan rätt så skönt. Nu kunde man slappa och fjärta högt utan att få arga blickar. Idag kändes det också som en dag till spillo när jag låg på soffan från 11 fram till halv tre och kollade på Scrubs. Men dagen har stigit i dignitet när P och J kom över för kaffe och Blokus, som jag givetvis vann, och höll mig gott sällkskap några timmar. Stackarna ska jobba imorgon, medan jag har ytterligare en dag ledigt.

Men det ska bli riktigt skönt att börja jobba igen på måndag. Komma igång lite och känna att man gör lite nytta. Fast första dagen blir en mjukstart. Studiedag om måluppfyllelse.

Ok då, det ska bli skönt att komma igång på tisdag....

Kommentarer
Postat av: Madzia

men du kommer ändå va tvungen o stiga upp tidigt igen, klä dig propert o ha ett glatt o piggt humör med dig på måndagen, eller hur? ;P

Postat av: BigB.

Ja det är synd om P som inte får lika lång ledighet som, hummm, ni som jobbar på en ren skola ;)
Skönt att dom ändrat tiderna i tvättstugan va? från 2 timmars pass till 3 timmars :D

2007-01-05 @ 06:53:46
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: Tobbe

M; Jo, det är sant. Men tänk vad skönt det är att BARA tänka på det..... =)

BigB:Förbannat skönt med tre timmar! Nu behöver man inte hänga vid tvättmaskinerna så man hinner med fyra tvättar......

2007-01-05 @ 15:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback