Ooooch så kör vi igång igen..

Runt kvart i fem gav jag upp och låste arbetsrummet. Sa hej då till ännu en tapper planerande SO-lärare och stönade högt när jag såg regnet vräka ner. Lämnade kvar cykeln och tog bussen hem. Allt för att inte bli blöt.  Hatar att vara blöt.

Det är alltid riktigt rörigt i början av terminerna. Nya scheman ska implementeras, dock får vi vänta ett par veckor innan de träder i kraft. Nästa vecka får jag se mitt schema och där bedöma om det är ett bra schema eller inte. Nya arbetsområden ska sättas igång och elever som ägnat hela lovet till sömn och datorsurfande är av någon anledning en aning sega i starten. Men tids nog lär de komma in i rutinerna. Några var mäkta upprörda att jag gav läxor på en gång. Jag ryckte på axlarna och lät mig inte bekommas av deras argument. De borde ju vara i topptrim nu när de har vilat i några veckor.

Inte jag heller är i topptrim. Fortfarande är dyngsrytmen lite rubbad och min kropp bara vägrar att somna innan två. Men det går an. Med kaffe och hålligång på jobbet så håller man sig alert. Men nu är det slappa framför teven som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback