Nytt schema

Tilbaks på jobbet och det startade med nya scheman för vårterminen. Anledningen till att det har dröjt två veckor är att veckoantalet måste stämma överens med hösttermin och vårtermin. Nu är det exakt halvtid fram till lovet. Hade gett några önskemål, inte så mycket för egen favör utan mera anpassade för några elevgrupper, men de hörsammades inte. Muttrade lite över det, men det hjälper inte att gnälla, så det var bara att gilla läget och fortsätta köra på.

Strukturen på mitt schema är ungefär detsamma. Två tidiga morgonlektioner, men det kan jag ta. Sen mardrömmen i fjol då jag hade fyra morgonlektioner i veckan så är två stycken en dans på rosor. Som jag brukar säga till eleverna. Jag funkar bäst efter förmiddagsfikat, så det är ingen idé att ställa frågor före 10. Då muttrar jag bara och dricker kaffe.

Kommentarer
Postat av: Johansson

Ja, usch, för att vara lärare och ha lektioner. Hur har de mage???

2007-01-22 @ 21:32:52
Postat av: Tobbe

Ja! Hur ska vi annars kunna hinna med alla möten och konferenser!? För att inte tala om planeringstiden och utvecklinssamtal. Sen arbetsgrupperna också, antimobbinggruppen och planeringsgruppen. Sen ska man också upprätthålla en god relation till eleverna och ha tid för dem. Men jag klagar inte. Nånstans däremellan hinner jag nog ha lektionerna......

2007-01-22 @ 21:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback