Ledighet är till för att bli sjuk

Jag kan erkänna att jag blir så förbannad klemig när jag är sjuk. Tycker synd om mig själv och drar mig undan från hela världen. Tur att man har några boxar att fördriva tiden med. Blir lika överraskad varje gång jag kollar på klockan. Tiden flyger iväg!

Ska klä på mig någorlunda antsändigt, vilket menas med mer än bara kalsonger och filt, och släpa mig till affären för att köpa sjukkittet - nyponsoppa, juice, te, honung och mjölk. Ska se till att kurera mig innan måndag. För att det går ju inte för sig att bli sjuk när man jobbar.

Det är ju det ledighet är till för - att låta sig bli sjuk och kurera sig.

Kommentarer
Postat av: Madzia

det e verkligen tragiskt! Att man äntligen har ledigt o de innebär ju oxå självkalrt att man äntligen har tid för att bli sjuk oxå! ironi! =) Krya på dig, drick mkt vatten o sov! Sömn + vatten= bra medicin!

Postat av: Tobbe

Jag ser att jag hellre blir sjuk när jag är ledig. Då torskar man inte så mycket pengar... :P Tack för tipsen. Ska dricka vatten som fan!

2007-01-06 @ 13:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback