I väntan på ett telefonsamtal

Det är alltid samma sak. Jag vet inte riktigt hur det började, men det har utvecklats till en situation som jag inte riktigt kan bestämma om det är bra eller dåligt. Eller inte mellan bra eller dåligt, utan mer som en viktig grej som jag inte jublar över att det måste vara så.

Tjejen brukar ha för vana att ringa mig och berätta lite om hur hon mår, vad hon gör eller bara pratar lite allmänt om allting, som hur mycket hon tycker om mig. Sånt ingår ju i standardformulären "Saker man gör i ett förhållande". Sånt tar jag alla gånger. Det har jag ingenting emot, kanske lite när jag är mitt under en brinnande lektion eller möte och jag vet att det är hon som ringer.

Den enda lite småjobbiga fasen är att hon brukar ringa mitt i natten när hon är på utgång. För mig är det en trygghet att hon ringer. Bara så att jag vet att hon mår bra. För det mesta brukar jag också vara ute i svängen eller uppe, så vi pratar glatt på och bekräftar varandras storhet. Det som blir lite ambivalent är ju när jag stannar hemma. För det mesta försöker jag lägga mig i tid, så jag kan vakna utvilad nästa dag i resonabel tid. Men om jag vet att min tjej är ute, så vet jag att hon kommer ringa mig mitt i natten eller vid två-snåret.

Trro ni att man kan sova gott om man vet att telefonen kommer att ringa om några timmar? Rätt gissat, så jag ligger där och bara väntar på att hon ska ringa. Tror ni att det hjälper att ringa först och säga att man ska lägga sig nu? Rätt gissat, hon ringer iallafall.

Även om det inte känns just då när man försökt sova några timmar med uselt resultat, så tar jag det. Som sagt, det känns tryggt och jag sover ju bättre efteråt när jag vet hur det är med henne.

Tror ni att det hände just så i natt? Rätt gissat......

Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter lite som ett lyxproblem, du har iaf ngn som ringer mitt i natten, mer än vad jag har ;) Men det är en bra grej!!! Tänk om hon inte skulle ringa, det är dåligt!

Postat av: J

Men herregud... vet tjejen inte om att du e sjuk o ändå ringer mitt i natten? Herregud.. stackas dig som inte kan sova då. Man behöver ju ordentligt med sömn när man e sjuk.

2007-01-21 @ 17:40:54
Postat av: Tobbe

Johanna; Jag vet! Sa ju att jag tar det, men som du ser - ett förhållande är inte en dans på rosor, iallafall inte när det gäller att få mkt sömn.... =)

J; Så synd är det inte om mig.... Hellre att hon ringer än inte alls....

2007-01-21 @ 17:53:07
Postat av: BigB.

Jag avskyr verkligen när mobilen vibbar mitt i natten o man får fara upp som om det gällde livet, för att se att nån liten jäkel bara undrar hur man själv mår *morr*
Å andra sidan, hade det varit min tjej o jag vet att hon gör det, ja då skulle jag inte kunna sova om hon INTE ringde!! Sug på den du..

2007-01-21 @ 19:11:48
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: Tobbe

Jag måste skriva tydligare nästa gång..... Det är ju det jag säger - att hon hellre ringer än inte alls.....

Nästa gång måste jag väl illustrera med bilder och pilar......... =)

2007-01-21 @ 19:15:35
Postat av: Johansson

bu-fuckin-hu.

2007-01-21 @ 19:42:41
Postat av: Johanna

Det märks att J och BigB inte har eller har haft ngn som ringer mitt i natten och bedyrar sin kärlek, för det var väl det man gjorde, när man själv fylleringde mitt i natten till sin gubbe, som var hemma och "sov" :)

Been there, done that, and miss it like hell!

2007-01-21 @ 20:12:35
URL: http://typjohanna.blogg.se
Postat av: BigB.

Johanna hajade inte, liksom ingen annan utom jag, been there done that miss it like hell too!!!

2007-01-21 @ 21:17:20
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: BigB.

är det int emärkligt f´resten... Du som har pedagogisk utbildning och lärarexamen o allt vad det innebär inte kan tydligt förklara hur du menar för dina kompisar??

2007-01-21 @ 21:19:31
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: Tobbe

Jag ser det mer som att ni inte har rätt uppmärksamhet...... :)

2007-01-21 @ 21:55:38
Postat av: J

Vad menar herr Johansson?

2007-01-21 @ 22:24:48
Postat av: Johanna

haha pyttsan BigB, jag förstod direkt, men jag har inte den pedagogiska förmågan och skriva så att alla förstår, att jag förstod... typ ;)

2007-01-22 @ 08:17:08
URL: http://typjohanna.blogg.se
Postat av: Johansson

J: Det är engelska. Gå komvux så kanske du hajar.

2007-01-22 @ 12:01:11
Postat av: BigB himself

Johansson: Du e så rolig så rolig ;)
Klart alla fattade, även vad jag skrev...

2007-01-22 @ 12:48:47
Postat av: Johansson

Nu var ju inte frågan om vad du skrev lelleB, utan J frågade vad jag menade.

2007-01-22 @ 12:56:20
Postat av: Cissi

Det är ju jag som är boven i dramat, och igentligen den enda som vet varför jag ringer..och det är hemligt! Förresten J så hade jag nog blivit lite ledsen om inte Tobbe ville prata med mig vid halv tre tiden, sjuk eller inte! Nu i lördags var det kanske lite extremt med fyra samtal undet fyra timmar (23-03. Hur som helst så tänker jag att fortsätta ringa...

2007-01-22 @ 15:56:16
Postat av: J

P; Jag förstod vad det betyder på svenska men fattar ändå inte vad du menar.

Cissi; Självklart ska du fortsätta o ringa T. Tyckte bara lite synd om T när han var sjuk. :)

2007-01-22 @ 16:49:58
Postat av: Tobbe

Cissi; Ring så många gånger du vill, jag svarar... Fast snart måste vi nog begränsa till MAX fyra samtal per natt.

J; Synd om mig för att jag är lite febrig och får ett samtal av min flickvän? Du har ett lustigt perspektiv...... ;)

2007-01-22 @ 18:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback