Höja mina vuxenpoäng

Har tagit en riktig boost i min vuxenpoäng. Jag kände mig för att få ordning på saker och ting. Det är rätt naturligt att det kommer att hända massa saker i framtiden som kräver förberedelser och en stadig grund. Så att även om massa saker vacklar och är osäkert, så ska jag åtminstone veta att EN sak är på säker mark.

Jag gick på ekonomisk rådgivning.

Man har lite fördomar om banktjänstemän, men som med alla fördomar där det visar sig på ren okunskap, så var han trevlig och bemötte mig väldigt bra. Vi diskuterade fram och tillbaka om mina tillgångar och skulder. Jag är intresserad av mycket, men ekonomi är inte en av dem. Så jag bad honom vara väldigt basic och det var många gånger jag avbröt och frågade vad han egentligen menade. Till sist var vi båda nöjda och det kändes bra när jag gick från banken.

Ringde tjejen som satt i restaurangen bredvid med sin far och jag gjorde dem sällskap. Åt grekisk middag och de frågade om jag ville haka på bio och kolla på James Bond. Som den filmintresserade person jag är, så hade jag naturligtvis redan sett filmen och avböjde artigt. Istället styrde jag kosan hem och tar nu en avkopplande kopp kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback