Första dagen

Runt klockan två på natten. Då lyckades jag sova. Rätt sent. Inte speciellt bra med tanke på att det var arbetsdag. Men det gick bra att gå upp. Och äta fruksot. Sen kom jag på att cykeln var kvar vid tågstationen, så jag gick till jobbet istället för bussen för att friska upp mig lite. En kopp kaffe när jag kom fram och jag var redo för dagen.

Det var som en vanlig studiedag. Mycket diskussioner och få förhoppningar om att något blir gjort. På slutet av dagen ville man visa en amatörfilm av den turkiska skolan som vi har utbyte med. Det är alltså turkarna själva som har redigerat filmen och då ville de lägga in lite musik. Nu kommer man in på massa fördomar, men vad tänker man på när man vill lägga in musik för en halvtimme film? Uppenbarligen tyckte de att det var perfekt med en halvtimme eurotechno. Jag gjorde allt för att se oberörd ut. Men allra helst ville jag bara skrika: Stäng av skiten!!!

Kommentarer
Postat av: Johansson

Hur skildrades folkmordet på samerna i filmen?

2007-01-08 @ 23:03:33
Postat av: Tobbe

Jag vet inte. Var som bedövad av musiken, så jag kunde inte se om det fanns några samer i filmen. Dessutom, det var om en skola från Turkiet. Inte om Sverige. Jag tror inte att det finns samer i Turkiet..... ;)

2007-01-09 @ 08:12:51
Postat av: BigB.

Hashhahahha, nej Turkarna har inte samer, de har kurder :P

Postat av: J

Kanske nån som flyttat dit från lappland hehe

2007-01-09 @ 12:05:39
Postat av: Johansson

ääh, ni fattar ju ingenting.

2007-01-09 @ 15:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback