Ett kort brejk..

Sitter kvar på jobbet och planerar kommande arbetsområden som ska sättas igång nästa vecka. Dessutom måste jag sätta igång med att skriva en ansökan till några fonder för att finansiera en skolresa som eventuellt ska göras i slutet av terminen. Mycket att göra nu och jag var tvungen att ställa in planerat samkväm ikväll. Ska försöka komma iväg inom rimlig tid och svänga förbi hindersmässan. Nu ska jag köpa mig ett par vantar!

När jag väl är hemma, så ska jag äta upp lunchen som jag glömde i morse. Det var ärtsoppa och pannkakor till lunch idag på skolan,. så därför hade jag tänkt äta ett alternativt mål. Men nu blev det iallafall pannkakor. Ärtsoppa äter jag bara inte. Inte bara det att det inte är mat, utan att det är fruktansvärt äckligt också.

Och inte bara det att det smakar äckligt, för mig är det otroligt viktigt att mat ser visuellt gott ut. Ärtsoppa ser inte visuellt gott ut, utan refererar till mindre trevligt före detta maginnehåll. Punkt slut.

Ok, mitt lilla brejk är över. Tillbaks till planeringen om antiken...

Kommentarer
Postat av: Johansson

Ärtsoppa är mumsfilibabba!!!

2007-01-25 @ 17:41:15
Postat av: jacob

Jag tycker du gjorde helt rätt!!!
Varför äta något som ser ut som en spya, smakar som en spya och som får dig att fisa ärtfisar som får alla andra i din närhet att också spy?

Go for the panncakes.

Postat av: BigB.

Ärtsoppa med lite fläsk i o senap på sidan, mumsfilibumsan!! man förtjänar att få pankisar om man äter ärtsoppan...

2007-01-25 @ 20:04:33
URL: http://brantings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback