Den annalkande 30-årsdagen

Ett reellt faktum det här året är att jag fyller 30 år. Själva grejen att jag fyller 30 har hittills inte påverkat mig så mycket. Jag ser faktiskt fram emot det. Inte så att jag hjular av glädje att jag blir äldre, men jag har inget av det där omdiskuterade 30-årskrisen. Jag är nöjd med tillvaron och har inga funderingar på vilka livsval jag borde ha gjort och inte gjort. Jag är nöjd med det liv jag hittills har levat och ser fram emot nya spännande faser som jag ska ta mig an. Istället är min största dilemma om hur jag ska fira denna bemärkelsedag.

Givetvis så ska jag ha fest. Givetvis bjuder jag in dem jag vill dela upplevelsen med. Problemet är att de är lite för många för min lilla lya. Så för närvarande söker jag med ljus och lykta efter en passande lokal. Jag har några krav;

Inte stelt, det ska vara fest och ingen tillställning.


Ingen känslig omgivning, mina festers historia tillhör inte de lugna varianterna, kan man säga.


Centralt, jag tänker inte ha någon fest på ett övergivet Folkets hus två mil från närmaste busshållplats.


Ingen känslig omgivning II, det kommer att bli högljutt....


Man kunde tydligen gå via Hyresgästföreningen och hyra lokal billigt, men de hade några motkrav. Ingen alkohol. Då kändes det som att hela idén med att ha fest föll lite. Så, jag fortsätter att leta. Bara jag vet platsen, så kommer det mesta att lösa sig. Mat, dryck, tema, inbjudningslista och såna saker är inga problem. Värre om man inte vet var man ska vara. Men tips mottages gärna!


Kommentarer
Postat av: Anna Y

låna dövförening, i centralt, privat fest får ni ha. Enda lösning kanske. Lycka till!

2007-01-17 @ 09:01:03
Postat av: M.

Menar du att J. inte ställer upp?

2007-01-17 @ 20:07:42
Postat av: Tobbe

Anna Y; Det var ett jättebra förslag! Ska kolla upp det..

M; Se krav nr 1,2 och 4.......

2007-01-17 @ 22:00:29
Postat av: J

Hmmmm nu blir jag ledsen...

2007-01-18 @ 18:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback