Vad är det som är så roligt?

Min arbetsrumskamrat kommer in och spricker upp i ett stort leende och skrattar. Jag tittar upp från uppsatserna om Etik och moral som jag går genom och försöker snabbt komma på vad det är som är så roligt.

Min frisyr? Näe, hyfsat, fast tjejen rufsade lite på den när jag skulle gå i morse.

Kläderna? En svart hood är väl inget man skrattar åt.

Har jag sagt eller gjort något nyligen? Näe, som sagt, jag rättar uppsatser.

Jag höjer ögonbrynen och skakar frågande på huvudet. Jag var inte så talför, nu när jag tänker efter. Han tittar lite åt sidan på mig och jag vrider huvudet åt vänster för att se vad som finns vid min datorskärm.

Åtta kaffekoppar.

Ja, okej då. Jätteroligt.....

Kommentarer
Postat av: J

Ja det är klart att det var roligt.. Han/hon kanske letade efter nån ny ren kaffemugg men att det inte fanns nån. Utan upptäcker att du hade tagit alla muggarna. hehe

2007-02-15 @ 12:18:13
Postat av: Madzia

ngn är visst lite "glömsk" med att lämna tbaks kopparna!? =) jag själv fick en sån där skurk känsla när jag åt min matlåda o sedan gick ner till matsalen o tog en kopp kaffe till rummet... kändes som alla tittade på mig *haha* äsch, man ska väl tänka o agera ibland utanför ramarna ;P

Postat av: Tobbe

Det finns, har jag fått veta, 170 kaffekoppar på skolan. Matsalstanterna är inte så överdrivet förtjusta om man tar kopparna utanför matsalen. Men de och jag. Vi är tajta. De vet att jag, förr eller senare, lämnar tillbaks. Annat med gympaläraren, det ryktas om att han har över 20 koppar i sitt rum......

2007-02-15 @ 18:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback