Super Bowl

Igår natt var det ju Super Bowl i USA. Finalernas final. Efter 19 stentuffa matcher ska det till sist avgöras vilket amerikanskt fotbolllag som är bäst. Det är som en nationell högdag i staterna och som inte har någon riktig motsvarighet här i Sverige. Bandyfinalen? Kom igen.

När jag pluggade på gymnasiet, så brukade jag kolla på amerikansk fotboll. Det var något magasin på tv 3 som visade en halvtimmes sammanfattning. När det vankades Super Bowl brukade jag och en kompis förbereda oss med att köpa ett par grillade kycklingar, några påsar chips och massor med Coca-cola. Så tittade vi på matchen med alla dessa spelavbrott och reklampauser. En match med fyra 12-minutersperioder kunna gå i flera timmar. Vi somnade väl vid 5-tiden, ganska så illamående efter att ha smällt i sig en hel kyckling och ett par påsar chips, och att hoppas på att komma i tid till skolan några timmar senare var lite väl mycket att hoppas på.

Roliga minnen, men inget man gör nu. Det skulle aldrig fungera när man närmar sig 30 och förväntas göra ett bra jobb. Fast någon gång ska jag återuppleva en hel natts väntan på att spelet ska komma igång och massa illamående av skräpmat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback