Spontant samkväm

Tvättning fixade jag, däremot städning var det lite si och så. Slappade istället på soffan och glodde på tv. Vid halv tio-tiden ringde det på dörren och jag undrade snabbt vem i helvete som ringer på så här sent. Utanför stod tre glada grabbar med varsin drink och undrade om jag ville haka på. Det var ju min gode vän B med J och A som undrade om jag inte ville delta på deras förfest.

Jag var oduschad, klädd i slapparkläder och var allmänt ovårdad. Men efter att ha avböjt vänligt och stängt igen dörren, så ångrade jag mig nästan direkt. För vem skulle jag imponera på? Grabbarna skulle inte bry sig om jag luktade lite. Och tjejen var ju inte med, så för henne behövde man inte imponera på heller. (Även om man har varit ihop i några år, så försvinner inte känslan av att man vill vara fin för tjejen.)

Så jag plockade med mig några öl och knallade över till B:s lägenhet och hade en väldig trevlig kväll med mycket snack och garv. Tack grabbar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback