Skänk en slant eller var en dålig människa

Orkade inte tvätta igår. Men den här gången var jag så duktig att jag gick ner och strök min bokningstid. Det var ädelt gjort, tycker iallafall jag. Istället åkte jag hem till tjejen för att ha en myskväll. Nu är jag hemma igen och ska ta tag i tvätten idag och även lite städning bör vara på sin plats också.

När jag cyklade hem (cyklade!), så åkte jag förbi fotoaffären för att hämta min servicefixade digitalkamera. Har inte kollat den än, men enligt de ska det vara så gott som ny. Jaja, jag vet vad som kan hända efter att ha lämnat in saker för service.

Därefter cyklade jag (cyklade!!) förbi stan och kom på en sak. Alltså, de där insamlingsmänniskorna från Frälsningsarmén, Röda korset och liknande - de måste ju ha en pm där det står var man ska stå. Alltså de platser som ger mest dåligt samvete. Jag menar, om man ska knalla in på Bolaget till exempel och det står en äldre man från Frälsningsarmén precis vid ingången med en sparbössa. Då tar det ju emot att inte skänka några mynt. Och också visa att man är värsta suputen för att hellre spendera pengar på alkohol än att hjälpa andra medmänniskor i nöd. Då känner man ju sig inte som världens bästa människa direkt.

Det där måste ju de veta! Ställ ut på strategiska ställen som garanterat ger dåligt samvete om man inte skänker en slant. Jag tror knappast att man har insamlare utanför sjukhuset till exempel..

Nåväl, jag klarade mig Skulle inte handla nåt på Bolaget idag. Har fortfarande massa taxfree-alkohol kvar, där finns det inte heller några insamlare, så där kan man handla med gott samvete iallafall....


Kommentarer
Postat av: J

Man går ju förbi sånna bössor varje dag o ändå så ger man inget. kanske lite snålt av oss att inte göra det. Det går ju till bra ändamål.

2007-02-03 @ 18:46:12
Postat av: Johansson

PTS, PTS, Insamling till PTS!

2007-02-03 @ 18:49:10
Postat av: J

Ursäkta min okunskap... vad fan är PTS för nåt?

2007-02-03 @ 19:23:56
Postat av: BigB.

varje gång man ser en sån bössa undrar man varför man inte tar sina sparkronor o tömmer burken i en sån bössa bara för att se reaktionen :D

Postat av: Tobbe

J; Man kan ju skänka på andra sätt. Jag väljer hellre att själv bestämma mig om vad jag främst vill att mina pengar ska gå åt, istället för att få en sån bössa upptryckt i ansiktet på mig...

Johansson; Undrar också, PTS? PenionärTjockisars sammansvärjning? Problematiskt Töntiga Scoutförbundet?

BigB; Du, skänka mina julklappspengar till dem? Hell no!!

2007-02-04 @ 12:04:13
Postat av: Johansson

Det är ju Svullo!! Pengar till sprit, pengar till sprit!

2007-02-04 @ 14:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback