Min lillasyster

Idag fyller min syster år.

Mitt första minne av henne var när hon var nyfödd. Jag fick komma på besök till BB för att hälsa på. Jag var lite komplex. Man hade ju varit van att få all uppmärksamhet och nu skulle jag helt plötsligt dela uppmärksamhet med en liten rödskrynklig sak. Men mest var jag fascinerad. Jag hade ju fått en syster.

Ett annat minne var när hon var knappt ett år. Hon låg i sin spjälsäng och pappa hade monterat upp en leksak som skulle stimulera synen och hörseln. Man skulle trycka på knappar och det hördes olika ljud från dem. Jag var lite nyfiken på leksaken och tryckte på en knapp. Av någon anledning föll leksaken ner å min syster som givetvis reagerade med gråt och skrik. Föräldrarna kom in och var upprörda. Jag var minst lika upprörd - jag hade ju bara tryckt på en knapp! Lyckligtvs gick allt bra. Tror jag.

Min syster har växt upp till en aktiv och humoristisk kvinna med myket empati och tillgivenhet. Hon är pigg, nyfiken och vill prova på nya saker. Hon börjar få en diger meritlista på vad hon har gjort och provat på. Hon drar sig inte för att gå in i en diskussion och undra vad man pratar om. Eller ifall hon hör lite skratt, så går hon dit och undrar vad det är som är så roligt. Hon har en otrolig social kompetens som gör att det är lätt att tycka om henne.

Även om vi alla börjar bli vuxna, så finns våra roller kvar. Man vill göra sin syter glad och försöker hitta en bra present. Jag och brorsan hade bestämt oss för en bra present och jag fick uppdraget att leta efter den. Och som jag letade. Tappade räkningen på alla affärer jag besökte och inte hittade den vi ville ha. Till sist bestämde jag mig för en som jag hoppas att hon blir nöjd med.

Egentligen gör det inget att leta halva dagen efter en bra present. För att man fyller bara en gång per år och man vill att hon ska bli glad. Det enda kruxet är att det är i smällkalla februari, men det får man ta. För ens lillasyster.

Grattis på födelsedagen syrran!

Kommentarer
Postat av: Syster

Tack så mycket min kära storebror, blev ju alldeles fuktig i ögonen.
Synd att du inte kan vara med ikv och i morgon och tack för presenten i förväg, jag blir säkert jätte nöjd (du har väl sparat kvittot);)
Kram

2007-02-23 @ 16:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback