Ledighet dag 3.

När jag kom till Stockholm igår vid tre-tiden, så trodde jag att morsan fortsatte att jobba. Hon sade det iallafall när vi pratades vid telefon dagen innan. Så jag åkte till Solna centrum och gick runt lite på måfå. Åt en kebab och kom på att det var längesen jag åt kebab. När jag åt, så förstod jag varför. Jag tycker om kebab, men det är inte så gott när halva brödet blir blött och degig av såsen. Måste tänka på det nästa gång - säga till att man inte vill ha så mycket sås på kebaben.

Skickade ett sms om att vi kan mötas i centrum för att, tja, inte vet jag, kanske hjälpa till att bära matkassar. Fick svar att hon var hemma och hade tagit ut komptimmar. Det kunde man väl ha sagt innan? Jaja. Knallade hem till henne och fick kaffe och mat. Bororsan kom förbi och vi pratade hela kvällen.

Sen var det ju så här att både hade plikter nästa dag och lade sig tidigt. Jag surfade lite på nätet och spelade lite poker. Tar ett nytt försök efter höstens debacler. Man fick ju lite självförtroende sen förra helgen. Det gick bra. Gick plus.

Vaknade runt nio-snåret, gick upp, kliade mig på magen och fixade lite kaffe. Såg att DN hade kommit och satte mig ner för att läsa länge. Där kände man sig att man har saknat DN. Bra genomtäckande artiklar. Lite upplyftande jämfört med bladets schlagerchocksartiklar och följetongen om Britney Spears hår. Ska nog ta mig an en sån där helgprenumeration. För vardagarna är tiden inte tillräcklig för djuplodande läsning på morgnarna.

Ska snart ta mig i kragen och sätta igång för dagens bravader som innehåller dels köpa födelsedagspresent till syrran, dels träffa en goid vän och dels förhoppningsvis hitta något roligt till mig.


Kommentarer
Postat av: J

Du är en riktig gentleman. :)

2007-02-21 @ 15:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback