Könsdebatt

Hade en lektion idag med en grupp. Vi har jobbat mycket med etik och moral. Det viktigaste har varit att försöka kunna motivera sina åsikter. Det är lätt att tycka, men mycket svårare att förklara varför man tycker så. Så jag har gjort lite olika övningar och idag fick jag en hel del goda skratt. Jag hade gjort ordning en könsdebatt om vilket kön som är det bästa. Tjejerna fick argumentera för att killarna var de bästa och killarna fick göra tvärtom.

Man såg på deras ansiktsuttryck att det tog emot att dissa sig själva och hylla det andra könet. Men förhoppningsvis var det bra träning och att man lär sig något att argumentera i en debatt. Om inte annat så fick iallafall jag några goda skratt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback