Jag har en ny cykel!

Idag blev jag en stolt ägare till en ny cykel. 7 sköna växlar. 55 cm ramhöjd, navgenerator till framljus, dubbelfälgar, metalliclook och vi fattade tycke för varandra direkt. Han stod där och jag förstod att det skulle vara vi två. Efter lite papperarbete cyklade jag väg och det kändes som jag flög. Iallafall tidsmässigt jämfört med när jag gick. Han arbetade så tyst. Urban var ju väldigt gnällig det sista året och skrek högt hela tiden.

Säljaren installerade sadeln och det var i högsta laget. Nådde knappt ner med fotspetsarna och jag fick nästan svindel när jag cyklade. Men det är väl en vanesak. Kärleken kan bara bli större. Ett djupt hål i plånboklen blev det -men det är han värd.

Nu ska jag försöka hitta ett passande namn till honom. Funderar ut under helgen..

Kommentarer
Postat av: oscarH

ingen namnförslagstävling här på bloggen då?

2007-02-01 @ 19:51:05
Postat av: BigB.

Bra förslag OscarH. Jag föreslår: "Blixten"

Postat av: Jacob

jag gör dte lätt för mig och föreslår Urban den andre. (Urban II)

2007-02-02 @ 00:10:45
URL: http://www.nogg.se/fujim
Postat av: P

Junior,efter Urban då alltså som måste varit senior ;)

2007-02-02 @ 15:28:25
URL: http://tezzla.blogg.se/
Postat av: oscarH

baptista är nog mitt förslag. Så det inte blir så traumatisk när den pajar. Noterar för övrigt att bloggägaren inte gett sin synpunkt på möjligheten att lämna förslag här.

2007-02-02 @ 16:53:06
Postat av: Tobbe

Namnförslag tas emot tacksamt. Hittills har inga förslag, speciellt det sista, slagit an ett fullständigt gillande hos mig.... Fast Junior... En fotbollsbrasse hette ju så på 80-talet..... Kanske, kanske...

2007-02-02 @ 20:12:59
Postat av: P

Man ska ALLTID lyssna på fruntimmer.De som har de bästa förslagen ;P.Klart jag tänkte på att det fanns en fotbollsspelare som också hette så,eh,såklart...hm :)

2007-02-02 @ 22:21:05
URL: http://tezzla.blogg.se/
Postat av: BigB.

Nytt namnförslag: Nebo

2007-02-03 @ 01:02:12
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: M@rcus

Mitt förslag: Orvar

2007-02-03 @ 10:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback