Det kom en kommentar.....

Först tänkte jag ignorera den - men jag kunde inte låta bli. Idag kom det in en kommentar på ett inlägg som jag skrev i april. Ja, april. Det stod;

"Postat av: Anonymus

Hur i hel**** orkar du skriva så äckligt mycket om din vardag? Om du tar den tiden du lägger på att skriva om de få saker du gör och gör någonting av den istället, lovar jag dig att du får ett lite intressantare liv.

2007-feb-25 @ 15:33:03"


Alltså, det dyker upp några funderingar. Först frågar man mig hur mycket jag orkar skriva om min vardag och borde lägga min tid på intressantare saker. Man kan räkna ihop det. Vi säger, hypotetiskt, att dygnet har 24 timmar. Jag skriver, kan vi säga, i genomsnitt tre inlägg per dag. Varje inlägg tar givetvis olika lång tid att skriva, men säg sisådär fem minuter. 5x3= 15 minuter av 24 timmar = 0,01041666..... Alltså, nästan exakt 1 procent av min dagliga tid.

Jag vågar nog påstå att jag har rätt god tid på mig att göra betydligt intressantare saker än att skriva en blogg om min vardag.

Sen den andra funderingen - jag borde ju känna mig ganska orättvist påhoppad av en person som tar sig tid en söndagseftermiddag med att läsa ett inlägg på en taskig blogg som skrevs i april 2006. Men den personen kanske tyckte att det var värt att spendera sin tid med att läsa så mycket äckligt om min vardag.

Sen den tredje funderingen. Det är ju påfallande ofta att man inte vågar stå för vem man är när man skriver såna saker. Ofta står det inget namn alls, men det är beundransvärt att man tar sig tid med att skriva "anonymus" Nu vet jag inte riktigt vad man menar med anony-mus, men man kanske menade anonymOus........

Kommentarer
Postat av: C

Det finns då folk till allt, att man aldrig slutas att förvånas...

2007-02-25 @ 22:27:49
Postat av: Jacob

Den stora frågan i detta är väl snarare hur han kunde anses sig ha tid att kommentera ditt "patetiska" liv när han kunde ha lagt tiden på att citat >gör någonting av den istället

2007-02-25 @ 23:05:32
Postat av: BigB.

Jacob hann före :)
Personen verkar verkligen inte ha nåt vettigare att göra än spendera sin tid på att läsa usla bloggar som våra ;)

Postat av: oscarH

http://berghsbetraktelser.squarespace.com/blogg/2007/2/19/nnu-ett-sysselsttningsmtt-och-ett-uppsatstips.html

Tyckte uppgiften om att du skulle blogga en procent av ditt liv var intressant att jämföra med att en svensk jobbar 7.8% av sitt liv. Exakt varför det är intressant måset jag fundera vidare på.

2007-02-26 @ 13:02:06
Postat av: pernilla-l

Himlar med ögonen. Sådana kommentar! Det visar bara hur högt IQ dennes är. ;) Slösa inte din energi på sådana skiten. Som jag skrev tidigare, läser jag din blogg varje dag för det ger mig mycket skratt. Stå på dig!! Upp med huvudet och va stolt över din blogg. Kramar

2007-02-26 @ 13:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback