Boxning, tjuriga gubbar och luftmat

Uj, stressig dag. Fullt med lektioner hela eftermiddagen och sen blåstressa till universitetet för ett boxpass. Det var kul, riktigt kul. Man blev svettig och tog verkligen ut sig. Vi skulle bilda par och boxas mot varandra. Alltså en boxar och den andra skulle stå med fodrade kuddar för att ta emot smällarna. Och jag fick sparra mot en kvinna. Jag kan ju inte ta i mot en tjej. Det strider mot all hård gatuuppfostran jag har fått i dem hårda kvarterena i moderatstyrda Solna. Det blev mer så att jag slog och sen bad om ursäkt för att jag tog i. Hon sa att det var bara att ta i, så jag tog i ännu mer och sen bad ännu mer om ursäkt. Jag kom inte riktigt ifrån det.

Men efter hand, så släppte det och jag kunde fokusera mer på att slå hårt. Jag tänkte onda tankar för att få i mer kraft, som på Djurgården, soppa och Ebba von Sydow. En timmes slående och sen blåstressa in mot stan för att möta upp M för lite käk innan ett årsmöte. Hade så kort om tid, så jag fick bara i mig en bagel.

Sen drog vi till mötet och lovade varandra innan att inte försöka prata så mycket. Det gick inte så bra. Lik tjuriga gubbar på en bänk sade vi emot och gnällde om det mesta. Ibland satt vi där och funderade om man ska vara principiell och tjafsa eller bara låta det vara. Självklart valde vi det första. Efter mötet var slut, långt efter planerad tid, så serverades det smörgåstårta.

Smörgåstårta. Man blir väldigt mätt, men ändå inte. Jag åt en stor bit och sen kunde jag inte få i mer. Ändå kändes det som jag ville ha mer mat. Det är ju lite som Mcdonaldsmat. Luftmat. Man blir mätt, men ändå inte. Färdigt och cykla hem.

Nu är det bingen som gäller....

Kommentarer
Postat av: Madzia

ah, boxning är riktigt kul. Testade på det i Örebro o då var vi bara tjejer men det var riktigt kul! =) haha...passande beskrivning av dig o M, inte så värst förvånad över den scenarion ;)

Postat av: pernilla-l

Skönt att se att du har fortfarande humor. Saknar den humorn faktiskt. Kramar

2007-02-28 @ 08:46:46
Postat av: Tobbe

Madzia; Ja, det var riktigt kul. Och det känns verkligen dagen efter.

Så vi var som vanliga, menar du? ;)

Pernilla; Ja, såna smällar man bland annat får ta om man flyttar till sydligare områden... ;)

2007-02-28 @ 11:42:10
Postat av: Madzia

*ler* så kan man nog säga ja, att ni var som "vanliga"..

2007-02-28 @ 12:47:10
URL: http://nogg.se/madzia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback