Tänk om..

..man hade en jättehög med pengar nånstans väl förvarad, så skulle man nog kunna tänka sig ett liv med evig semester. Det är rätt så trevligt att bara slappa och inte ha några bestämda tider.

Men så lycklig lottad är inte jag. Jag får tjäna in min beskärda del för att kunna betala hyran, köpa mat och julpynt. Å andra sidan uppskattar man ju dem här lediga dagarna lite mera när man har jobbat ett tag. Drygt en vecka till har jag ledigt. Härligt!

Det händer inte så mycket idag heller. Förmodligen ska jag återuppta min träning. Under julen har det inte rörts många meter, kan jag säga. Sen en miniåterträff ikväll med några kompisar som jag inte har träffats sen veckan innan jul. Krockade visserligen på B i stan igår, men det räknas inte....

Kommentarer
Postat av: Branting

Ja du, de få lediga dagar man har uppskattas oerhört mycket mer nu än då man var långtidsarbetslös, då var det mer tvärtom ;)

Postat av: Tobbe

Så sant så.. Ju mer man har av en sak, desto mer njuter man av det andra... Som sommar och ljus till exempel... :)

2007-12-28 @ 16:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback