Spa!

Ja, för drygt en månad sen så kastade jag ut en förfrågan om tips på några spaställen runtomkring Örebro. Fick många bra tips och kollade upp varenda en. Till sist bestämda jag mig ändå för ett spaställe här i centrala Örebro. Viktigast var ändå själva behandlingen. På flera spagårdar ingick det endast en timme behandling och resten av helgen skulle man koppla av.

Både jag och sambon kände inte riktigt att det var vår grej, kanske blir det så längre fram. Istället tog vi ett spapaket på dryga två timmar och därefter skulle vi äta brunch.

Jag hade valt ett paket som kallades Kung för en dag. Det började med helkroppspeeling med turkiskt havssalt. Kan ej garantera att saltet kom därifrån. Man får helt enkelt tro på deras ord. Det var intressant. Det skrubbades rätt hårt och det hände mer än en gång att mitt avslappnande leende ändrades till ett sammanbitet. Jag fick duscha av mig allt salt och sen var det ansiktsvård. Till sist en lång oljemassage. Det var på vippen flera gånger att jag somnade. Ni vet, den där känslan att man blir tung i kroppen och det snurrar lite. Fick ge mig ett par mentala örfilar för att inte somna och missa njutningen.

När allt var klart och jag var avslappnad, så fick jag en smärre chock när jag såg mig i spegeln. Ansiktet var svullen och påsarna var inte att leka med. Men, som tur var så sjönk allt in efter en lång varm dusch och man kunde visa sig för folk.

Det fanns en hotellrestaurang som serverade brunchbuffé och dit gick vi. Vi åt så mycket som vi orkade och efter många portioner, så sades det stopp och belägg från magen. En promenad i stan stod på agendan, men våra magar och vädret ändrade på det och vi for hem för att sova siesta.

Nu så här, fyra timmar efteråt, så är jag fortfarande proppmätt och det är ovanligt för mig! Är trött och det blir nog bara en fortsatt avslappande som ägnas resten av dagen......

Kommentarer
Postat av: Nova

Du kan konsten! Behåll den!:D Du är ju fasen klockren i din ordmusik.:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback