Snobb!

var det första ordet som kom till mig när jag dök upp till uppehållsrummet för högstadiet för att vara rastvärd. Jag förstod direkt anledningen till detta ordval. Min svindyra kofta stod som orsak och tydligen kände eleven till prisnivån på den. Två andra elever hojtade till och frågade var jag hade köpt den, sa som det var och sen ville de veta hur mycket den kostade. Det ville jag inte förtälja. Allt ska man inte berätta.

Til sist tog rasten slut. Jag bad eleverna gå till sina lektioner. En var lite trögstartad och satt kvar på soffan. Gick fram och tjatade lite. Jag går om jag får koftan, sa eleven.

Tyvärr, tyvärr. Så gärna vill jag inte att de ska gå till lektionerna...

Kommentarer
Postat av: Nova

Hahaha! Fick avsluta min jävla dag tack vare ditt inlägg. Thanks!

Postat av: Syster

Vad har hänt i helgen då?

2007-12-09 @ 11:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback