Pappigt?

Igår kväll var det en kroppslig payback för alla sovtimmar man snott åt sig under helgen. Kunde verkligen inte sova när jag väl ville och fördrev tiden med att läsa bok och lyssna på sambons snusande när hon sov. Runt två lyckades ögonen stänga av sig själv utan tvång och man vaknade på morgonen av den förhatliga larmsignalen.

Kommer ungefär exakt ett par sekunder efter avtalad mötestid och man hälsar att jag får ta på mig sekreteraruppgiften idag. Med glädje, svarade jag och antecknade för fullt.

Idag stundar ånyo en föräldrakurs och då ska vi prata om papparollen. Kanske kan man fråga om det är ok att ha på sig brynja på lördagarna och titta på fotboll med en folkis i handen. Är inte det som är riktigt pappigt?

Kommentarer
Postat av: Branting

ungefär exakt just precis nästan så gjorde kanske min far, tipsextra, brynja och trekronor kallingar med en folkis i handen prick sådär omkring en 15.00 ;)

Postat av: Nova

Ja fråga det du. Meddela hur svaret blev?:P

2007-12-10 @ 16:08:09
URL: http://thingsonmymind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback