Nu är det över....

Man sliter sig upp från sängen klockan sex på morgonen, duschar snabbt, äter två snabba mackor och sen försöker man på sig med den perfekta slipsknuten med den perfekta längden. Inte så lätt.

Man kommer iväg och imponeras av att alla elever har kommit klockan sju på morgonen. Vanligtvis är man ju glad ifall hälften har kommit klockan åtta. Dessa elevers frisyrer anordnas av några duktiga tjejer som ställde upp att komma dit klockan sju och använda tonvis med hårspray och alla möjliga saker som används till hår. Själv fixar man lite av allt möjligt och klockan tickade på till julavslutningsdags.

Lite trixande med scenen i dem sista skälvande sekunderna och sen satte vi igång. Jag och några till hade gjort några filmer om hur det är att vara lärare. Så att eleverna skulle förstå vilken belastning det är på oss arma lärare. Givetvis med glimten i ögat och många skratt blev det.

Eleverna satte sin teaterpjäs galant och alla slappnade av efteråt.

Själv blev jag helt slut. Efter betygsutdelning, hej då-kramar och lite fikande stack vi några iväg för att äta lunch.

Tillbaks en dryg timme senare för att städa lite grovt med arbetsrummet. Iallafall så att man kunde se bordet igen istället för det överbelastande av pappers- och bokhögar.

Nu är det fixat, så jag tror att jag beger mig hemåt för att lägga mig. Är så trött att ögonen hänger ner till tangentbordet......

Kommentarer
Postat av: syster

Juuuuul looooov!!!

2007-12-19 @ 15:10:07
Postat av: Johansson

består filmen av massa kaffepauser och bloggande?

2007-12-19 @ 15:24:00
Postat av: Johansson

oj oj. 14:49!! Så länge har du väl aldrig varit på jobbet. Förstår att du är trött...

2007-12-19 @ 15:26:48
Postat av: Tobbe

Tänker inte ta åt mig av en som jobbar fyra timmar per dag.....

2007-12-19 @ 16:21:35
Postat av: Branting

Glädjer mig åt att någon får sova ut imorgon, själv "bara" 2 dagar kvar till 4 dagars ledighet, passande att få feber nu =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback