Mitt aktiva möte

Det blev inte tänkt så, men ikväll deltog jag på ett annorlunda möte. Olika representanter från olika enheter av skolan, samt föräldrar från olika årskurser samlades och skulle ge kloka synpunkter och åsikter.

Mitt enda bidrag till mötet;

"Valborg och kristi himmelfärdshelgen sammanfaller, så därför får eleverna en hel vecka ledigt."

Ibland bidrar man mer, ibland blir det lite mindre.

Som sagt så var det inte planerat. Sa det i ett svagt ögonblick häromdagen att ifall ingen annan kan, så kan jag ställa upp. Det kryllade inte av kandidater efter mitt uttryck, så idag sa en till mig att jag skulle dit.

Hann träna en kort stund och upptäckte att jag återigen har slarvat bort hänglåset. Inte första gången det händer, sannerligen inte det sista heller.

Hem för snabbt käk, sen bilen tillbaks till jobbet för mötet. Tänkte att jag skulle spara tid när jag tog bilen, men efter att ha skrapat bort all is och satt på värmefläkten på högsta effekt i flera minuter för att få bort immorna, så vette fan. Hade varit framme om jag tog cykeln, men lite mer frusen å andra sidan.

Nu är jag hemma igen och ska väl mest fylla på lite näringsdepåer för att sen lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback