Julklappsutdelning

Igår kväll så kom ju några vänner över för att byta julklappar. BigB hade anordnat ett regelverk som han fick förklara några gånger igen för oss och han sade också att det var vårt ansvar att ta fram whiteboard och overhead ifall vi ville förstå det här bättre.

Tänk om man kunde överföra den pedagogiken till mina elever!

Iallafall, efter kaffe och fikande som min sambo hade bakat ihop, så satte vi igång. I korta ordalag, så handlade det om att alla köper en julklapp var. Man lottar turordning där man bestämmer vem som ska ta valfri julklapp först och därefter får man bestämma om man tar en ny från julklappshögen eller ta en som en tidigare har tagit. Om inte...., äh, fråga
BigB ifall ni vill veta detaljerna..

Jag fick den sista siffran och såg julklappshögen minska i takt med turordningen. Till sist var det bara jag kvar och ett enda paket kvar i högen. Alla hade tagit ur högen och jag kände att det var min uppgift att röra om grytan: Det slutade med att jag fick en fruktskål....

Det var helt okej.... Lite iallafall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback