Julgröt och träningsvärk

Efter lussefirandet, så har jag med några andra mest ägnat dagen åt att fixa inför julavslutningen. Många skratt blev det och jag har mycket goda vibbar inför kommande onsdag.

Inte lika goda vibbar fick jag av lunchen, julgröt. Visserligen gott, men inte mättande. Så jag var rejält hungrig när jag kom hem. Det var nog därför jag tappade en skål med gammal dillstuvad potatis i och det var kaskader av den varan i hela köket. Mina svordomar var inte att leka med och inte heller den kroppsliga ansträngningen som togs när jag torkade upp allt.

Jag tror att jag har sagt att träningsvärk i baksida lår är det värsta av alla träningsvärk, men nu ändrar jag åsikt och säger Gluteus maximus istället. Röven i lekmannatermer. Fy säger jag bara. Inte en rörelse utan träningsvärkspilar i röven. Bara längtar när den går över...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback