EM-gruppen klar

Under lottningen så satt jag med kudden framför ansiktet och hoppades på alla grupper utom C. Holland och Frankrike plus Rumänien var inte en grupp som jag såg fram emot. Men det blev D för Sverige och jag pustade ut.

Grekland hade en relativ lätt kvalgrupp bakom sig och är inte samma lag som vann för fyra år sen.

Ryssland gick vidare på en krampaktig uddamålsvinst mot Andorra och tack vare att England torskade på hemmaplan.

Spanien, ja, vi vet vad de kan göra. Men faktum kvarstår. De är inte ett bra slutspelslag.

Så visst har vi goda chanser. Men det förstås. Vi var också bättre för fyra år sen jämfört med idag. På något sätt känns det som att två-tre nya spelare behövs för att få igång truppen och eventuellt slå in sig i startelva eller åtminstone hoppa in. Sebastian Larsson, Kenedy, Marcus Berg är några jag tänker på. Plus att Zlatan får en formtopp och spelar utan att vara beroende av medspelarna och att Isaksson får en idiotsommar som gör att han tar varenda boll.

Då kanske det blir en bra sommar.....

Kommentarer
Postat av: J

Glöm inte Tobias Hysén...
Han kan nog också bli bra till sommaren.

2007-12-02 @ 16:17:09
Postat av: M.

Men herregud! Kennedy! Så fort han gör mål ska han in i landslaget. Hammarbyare dessutom.

Känner inte igen dig Tobbe. Usch!

2007-12-02 @ 17:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback