Cykelrum är bra!

Har bott i den nya lägenheten i två månader och först nu använder jag cykelrummet som finns i källaren. Sen jag flyttade hit till Örebro för snart sju år sen, så har jag i 6,5 år alltid använt cykel och aldrig använt cykelrum. De tre första lägenheterna hade inga, jo den andra hade men det kom jag aldrig in, förmodligen var man tvungen att ha en speciell nyckel för det. Iallafall, så en vana byggdes upp med att inte använda cykelrum.

Häromdagen när jag tvättade, så kollade jag runt lite i källaren. Det är ju bra att veta var skyddrummet är ifall ryssarna vill göra processen kort med oss. Hittade då cykelrummet och tänkte att man skulle kanske använda det. Så jag började med det igår och vilken skillnad! En varm och torr cykelsadel att sitta på när man cyklar! Det var nästan som att åka buss!

Det kommer nog bli cykelrum framöver nu....

Kommentarer
Postat av: Cin

Cykelrum och buss. Haha, den jämförelsen var bra! Lite svårt att argumentera för när det regnar, men annar så...

2007-12-12 @ 11:05:02
Postat av: Nova

Göttmos! Var kommer du ifrån ursprungligen då? Vllken stad?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback