NU är semestern över....

Under den perioden jag jobbar så använder jag armbandsur. Smidigast så. Som lärare måste man ha koll på tiden. Det är lektioner, möten, inbokade samtal och matraster som måste passas.

Men så fort jag är ledig, så tar jag av mig klockan. Det är ett statement till mig själv att nu är jag ledig. Jag behöver inte passa tider. Jag är fri. Så under hela sommaren har jag gått utan armbandsur.

Så imåndags skulle jag ha börjat med armbandsur. Men det glömde jag. Igår likaså. Idag kom jag på det imorse och tog på mig klockan.

Jag tror att det var min kropp som kände sig besegrad och tvingades erkänna att semestern verkligen är över nu.


Kommentarer
Postat av: Madzia

:P
Där ser du skillnaden på en student och en yrkesarbetande människa. Jag har inte kommit upp till den nivån att se på världen ur ex liknande ditt perspektiv...ännu =)
By the way... var hos frissan idag o kom tänka på dina inlägg. Kanske lite silly fråga men inga andra skulle komma på den. Brukar du ta av dig hörapparaten när du blir klippt?!
:D

2007-08-16 @ 15:52:59
Postat av: Tobbe

M;
Jag brukar ta av den. Först diskuterar vi hur det ska bli, sen så brukar de av någon anledning tvätta mitt hår, så då åker den av och förblir så tills det är färdigt... Jag tittar konstant buttert in på spegelbilden, så att de inte vågar avvika från den överenskommelse vi har..... :)

2007-08-16 @ 22:25:39
Postat av: J

Det ingår i priset att få håret tvättat. Enligt något avtal i frisörsleden.

2007-08-17 @ 12:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback