Bilen

Nämnde däckbyte i söndag. Det stämmer. Luftventilen i den ene bakre däcken var inte tät och det pyste ur luft. Mina erfarenheter av däckbyte sträcker sig som längst till cykeldäck, så en god människa hjälpte oss att byta mitt under brinnande bröllopsmottagning. Hann iallafall smutsa ner mig rejält med totalsotiga händer och höll dem så långt ifrån min kostym som möjligt tills jag hittade en vask att tvätta av mig.

Sambon lämnade in bilen på verkstad i måndags och igår kväll hämtade jag den. Nu går den som smort.

Som alltid när två nya saker möts så kan det ta tid innan man finner varandra. Jag och bilen känner lite på varandra och tids nog kommer vi bli riktigt fina vänner. Jag behöver ett namn på bilen. Sambon funderade om vi inte skulle döpa bilen till det namn som gällde den dagen vi köpte bilen. Kollade upp det nyss. Bartolomeus.

Näee, tror inte det....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vaddå? Det är väl ett fint namn

2007-08-29 @ 12:16:42
Postat av: BigB.

Bart! Simpsons-Bart!!! Hur bra får det bli =D

Postat av: J

Jag har ett väldigt bra o roligt förslag men vågar inte skriva det här i bloggen pga kommentarer :)

2007-08-29 @ 21:03:38
Postat av: BigB.

J: Skriv på du, gliringarna kommer du inte undan ändå.. Ge och ta =)

2007-08-30 @ 08:11:52
URL: http://brantings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback