Pokerturnering och inloggningar

Blev uppmuntrad av polarna att regga och anmäla mig till en pokerturnering på nätet. Fyra första platserna gav fribiljett till pokertävlingen i Götlaborg för teckenspråkiga i slutet av maj. Det var ju gratis att gå med, så jag tänkte att det kunde iallafall inte gå med förlust.

Först hade vi tänkt att samlas några hemma hos J, för att spela samtidigt uppkopplat på hans router. När turneringen sattes igång, kom jag in medan M&M högljutt konstaterade att de inte kunde spela. Efter lite om och men, trodde vi att det var J:s router som inte klarade av att hålla oss alla uppkopplade. Så vi beslutade att jag skulle koppla ur och snabbt som blixten bege mig hem för att fortsätta spela. M fick låna J:s cykel för att ta sig själv hem, medan M2 fick fortsätta spela hos J.

Som sagt, som blixten och lite kaosartad uppkoppling så var jag med i matchen igen.

Betade försiktigt och lyckades vinna några avgörande potter. Till sist stod fem kvar och det var ju fyra prisplatser på spel. Låg i brygga, men en annan betade ut sig och jag kom slutligen på en tredjeplats. Roligt! Och ännu roligare var att BigB kom först av alla och fick också en fribiljett till tävlingen.

Hur gick det för M&M?

Ja, M1 cyklade som en galning hem för att upptäcka att han redan var utbetad. M2 upptäckte efter´hand att det aldrig var fel på routern. Både M&M hade glömt att logga in sig! När M2 upptäckte det och loggade in, tog det fem händer för honom att bli utspelad.

Tuff skit.

Men nu är det iallafall klart att jag hänger med till Götlaborg. Nu känns det kul att vara med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback