Missat samtal ger mig fördel?

Det här med mobiler och att man ständigt ska vara online gör att man vill ta snabba beslut hela tiden och att planer kan ändras på stubben. Jag och sambon hade bestämt oss för att åka över till IKEA idag för att införskaffa en hylla till köket plus köpa lite förvaringsgrejer.

Direkt efter jobbet stack jag till gymmet för att träna lite snabbt. Packade ner mobilen och satte igång med träningen. Efter dryga timmen åkte jag hem. Förväntade mig att hon skulle ha varit hemma ett par timmar och då hunnit med att laga lite mat. Och då var tanken att vi skulle äta snabbt och sen åka iväg till IKEA.

Lägenheten var tom när jag kom hem. Mat fanns i kylen och jag anade misstankar. Kollade mobilen som jag inte har använt på ett par timmar och upptäckte 10 missade samtal från henne. Ringde henne och hon berättade att hon redan var där med en vän som hade en bil. Annars skulle vi åka buss fram och tillbaka.

Alltså, det gör inte mig så jättemycket att jag inte åkte med. Det hade varit kul att få vara med och bestämma vad som ska finnas i hemmet, men det ligger inte på topp på min lista. Sade att det var lite tråkigt och eftersom att jag blev så oerhört upprörd och ledsen av det här, så borde jag få se på fotbollen på tv ikväll.

Hon köpte inte riktigt det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback