Jag vill ju bara ha en enkel borr

Gick till vaktmästaren för att låna en borr. Ska sätta upp en hylla i köket. Tanken var att jag bara skulle ha en enkel borr. Men så tänker inte en vaktmästare.

Är det till betong eller gips?


Öhh, gips....?


Ok, ska du borra eller bara skruva in?


Öhh, brukar man inte göra både och?


Hur stora skruvar ska du ha?


Ingen aning....


Och så höll det på. Till sist fick jag med mig en borr, ett batteri, batteriladdare och en massa olika skruvar i varierande storlekar. Nu ska det nog gå. Trots det, så har man den där gnaganade känslan av att det kan nog gå fel ändå.....

Kommentarer
Postat av: M.

När ska du ha inflyttningsfest då?

2007-04-12 @ 12:55:22
Postat av: pepo

Hahahaha, påminner mig om min make. Är det typiskt manliga lärarna? Teorisk men opraktisk?

2007-04-12 @ 14:50:00
Postat av: pepo

pepo och pernilla-l är samma person ifall du undrar över namnet.

2007-04-12 @ 14:50:56
Postat av: J

Men jag har ju en stor fin borr som du kunde ha lånat.

2007-04-12 @ 14:53:48
Postat av: Tobbe

M; Kan jag få ha min födelsedagsfest först kanske?

Pepo; Jag tycker att det säger mer om vaktmästare än lärare..... ;)

J; Ja, jag har lånat den en gång förr och inte igen. Den är lite svag, så stor och fin är lite missvisande tycker jag..... ;)

2007-04-12 @ 18:56:14
Postat av: BigB.

Ajja, jag har en slagborr hemma om du behöver en riktig borr ;)

Postat av: BigB.

Ajja, jag har en slagborr hemma om du behöver en riktig borr ;)

2007-04-12 @ 19:08:47
URL: http://brantings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback