Inte ända in i kaklet

Börjat göra inköp för min lilla fest på lördag då vi ska ära dagen med att jag blir gubbe och kan med rätta kallas för gubbfan när jag står i vägen och nån vill att jag ska flytta på mig.

Beställde lite mat på ICA-delikatessen och sen slank jag in på bolaget för att köpa dryck för gästerna. Köpte två plattor öl, helt enkelt för att det var max jag kunde bära utan att göra avkall på balans och kontroll. Det gick hyfsat några meter. Sen märkte jag att ena kartongen började brista.

Ni kan börja ana hur några svettdroppar börjar rinna både längs min rygg och vid tinningarna. Lyckades med några pausstopp kontrollera att hålla upp kartongen och kom in i huset. Precis vid dörren brast det och 24 burkar ramlade ur och rullade varstans i korridoren. Det var bara att börja plocka och le lite fånigt urskuldande mot alla grannar som gick förbi.

Jag måste ju köpa mera drycker, så nästa gång ska jag haffa en kompis som får hjälpa mig att bära...

Kommentarer
Postat av: Madzia

Hmm... smartare nog att ta med en kompis som kan hjälpa o bära :P Men nu vet jag iaf att ölen bör man vara försiktig med vid öppnandet..även om det hinner gå ett par dar! ;)

2007-04-25 @ 09:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback