Girlie Girlie VS Macho Macho

Idag kom vi hem från Stockholm. Några kläder hade köpts in och några för inredningen i hemmet. Väl hemma sattes det igång med det sista av touchen med att det numera ska bos två stycken i mitt, oj ursäkta, vårt hem. Lite omförflyttningar av saker i hemmet och nu skulle sambon plocka fram lite sån där småplock som aldrig har varit min grej och därmed inget som har infunnits hos mig tidigare.

Det var ljuslyktor. Blommor. Små lampor. Krokar för att hänga upp halsband. Korgar. Gardiner.

Men måttet blev ändå en smula rågat när hon ville hänga upp ett glashjärta vid fönstret. Jag kände att jag var tvungen att stoppa tjejifieringen av mitt, my bad, vårt hem. Här ska det inte finnas något rött glashjärta, sade jag barskt och efter en hel del kompromissande så kunde hjärtat tas bort, men då fick jag gå med på att en plastblomma fick stå vid fönstret och bredvid ett litet stenhjärta. På nåt sätt känns det som jag i framtiden får kämpa en hel del för att inte låta hemmet tjeifieras helt.

Jag måste se till att någon AIK-plansch kommer upp. Mina filmaffischtavlor ska jag kämpa för tills min död. Jag kanske ska införskaffa en
stormtrooper i naturlig storlek att ha i hörnet?

Kommentarer
Postat av: Johansson

Var det inte du som insisterade på att ha röda hjärtformade soffkuddar?

2007-04-09 @ 00:46:35
Postat av: oscarH

har inte du nån tröja eller två på väggen? kan ju vara ett alterntivtil affisch tänker jag.

2007-04-09 @ 13:52:48
Postat av: pernilla-l

Som jag sa; i början kan det bli jobbigt men till slut hittar ni kombination som passar er båda. Lycka till! *tackolov att min del är över, fast jag aldrig varit förtjust i sådana pynt. Vi var mer mot ekonomisk håll-bråk.*

2007-04-09 @ 22:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback