Fuck you kort 5!

Mitt pokersjälvförtroende blev knappast bättre igår. Det vanliga gänget samlades för ett parti poker och i början var det som vanligt. Man spänner musklerna och visar varandra var man står. Fast vi har spelat mot varandra i några år och kan varandra ut och innan.

Semibluffade då och då, men fick aldrig den riktiga ultimata handen med träff på floppen som man kan raka in storpotten. Till sist gick jag all-in mot J som synade. Hade ess-dam, mot hans ess-fem. Hade ganska bra odds alltså, och vi båda hade träffat esset, men jag hade ett mycket bättre sidokort. Ett kort återstod och J:s enda räddning var att få en femma som kunde slå mitt par. Givetvis fick han femjäveln!

Det var bara att bita i det sura äpplet och storma ur köket.

Men, men. Ändå kändes det bra att spela. Hade någorlunda koll, fast jag med facit i efterhand kunde spelat några händer annorlunda. Så är det ju alltid. Man vet bäst efteråt. Tänkte regga mig till pokerturneringen i Götlaborg, men hemsidan krånglar. Kanske är det ändå ett tecken att jag inte ska vara med?

Kommentarer
Postat av: BigB.

kanske är det stora teckent på hemsidestrulet att du ska vinna frirullen imorgonkväll =)
Tycker du ska vara med, du har ju bra koll och en jävla massa oflyt bara!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback