Flytta är inte kul

Det finns folk som tycker att det är kul att flytta. Att kunna forma ett nytt hem från scratch. Och så finns det såna som mig, som bara önskar att allt blir klart så fort som möjligt.

Igår började vi från att stiga upp vid nio-tiden, sen till tjejens lägenhet för att packa ner det sista och städa hennes lägenhet. Det tog sin tid. Ungefär vid halv-sjutiden lämnade vi över nycklarna till andrahandshyresgästen och åkte sen hem till mig. Lasta in sakerna och lägenheten började bli överfull. Sen till IKEA för att främst köpa förvaringssaker. En stor byrå var vårt främsta mål. Nu har vi ju en dubbel uppsättning kläder att förvara och det har ju varit på bristningsgränsen med enbart mina kläder. Två stora byråer köpte vi. Och så lite småplock som, framför allt, tjejen tyckte att vi behövde.

Sen hem. Jag knallade till ICA för att köpa lite käk. Vi hade inte ätit på sju timmar och var således vrålhungriga. Käkade mat som jag lagade ihop snabbt och sen tog vi oss an byrån. En byrå tog i runda lag, drygt två timmar att fixa. Så lång tid kanske det inte behöver ta, men i ett trångt utrymme och lite plats att röra sig på, tog allt mycket längre tid. När det första var klart, var klockan ett och jag kastade in handduken. Hann knappt ta av mig kläderna innan jag somnade på stört.

Idag har jag vinkat av tjejen (sambon!) som åker till Tyskland för några dagar. Själv ska jag försöka fixa lite här, så det inte ser ut som ett bombnedslag. Har ju en veckas ledighet och tanken är väl att mycket av den tiden ska ägnas åt att fixa i lägenheten.

Jag ska aldrig mer flytta....

Kommentarer
Postat av: BigB.

Hahhahhaa, så ni ska bo där i 50 år typ? Kul OM det skulle bli en bebbe, småtrångt :P

Postat av: Josefin

Du säger att du aldrig mer ska flytta men det kommer du att göra, snart blir det så småningom massor av små tramp. Då blir ni väl tvungna att flytta!!!!!! Förväntningarna blir stora när man flyttar ihop från alla håll och kanter, sen är ni i en sån ålder då man kanske börjar fundera på sånt? eller?

2007-04-02 @ 11:05:56
Postat av: Tobbe

Ni vet hur det är... Precis efteråt man har gjort nåt jobbigt, så vill man aldrig vara med om liknande igen. Just då kändes det så. Oavsett vad framtiden blev. Jag tror inte heller denna lägenhet blir min sista plats i livet, det lär komma fler. Många fler.

Jag blev lite tyngd nu...... =)

2007-04-02 @ 19:59:28
URL: http://tobbert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback