Vardagen och en oviss match

Kämpa sig upp från sängen och ta sig till jobbet oavsett tillstånd - Ja, sånt är min vardag. Förkyld, ont i halsen och allmän hängig. Bah! Big deal. Bara att tugga sig genom lektionerna, sen åka hem och krypa in i sängen.

Fotboll ikväll också. Sverige mot Liechtenstein. Oviss match. Kan sluta hur som helst. Vi har ju gett Liechtenstein en fördel med att blåsa upp en storm i ett vattenglas. Jag tycker förvisso att Lagerbäck gjorde rätt. Ingen är större än gruppen. Men man kunde sköta det där så mycket snyggare. Bänka dem allihopa istället för att skicka hem dem. Å andra sidan. Om det hade hänt i Chelsea till exempel. Då hade nog José Mourinho förmodligen först gett skyhöga böter, sen dränka dem i olja och därefter rullat dem i fjädrar. Till sist hade han skickat ut bilder på dem till varje blaska i Storbritannien för att statuera exempel och säga; "Ingen är större än gruppen".

Men nog ska vi kunna hantera Liechtenstein ikväll. Av 100 matcher så ska Sverige vinna minst 110 av dem.

Kommentarer
Postat av: elon

En stor jävla icke-händelse är det. De glömde bort tiden, de hade roligt, sååå jävla farligt är det inte.

Om du hade vart ledare på ett läger, och "dina" ungar skulle va inne kl elva, och kom tillbaks kl ett spiknyktra och städade, skulle du skicka hem dom? Ääääh, en liten bassning sen är det klart.

...och Lagerbäck hade aldrig skickat hem dom om det var match mot Spanien eller Danmark.

Jag är också förkyld och sjuk. Legat och hostat hela natten, och haft frossa, så¨jag kollar matchen själv i kväll. Nu ska jag krypa till apoteket.

2006-09-06 @ 12:34:02
Postat av: Tobbe

Grejen är mer att om jag hade tillsammans med eleverna bestämt att alla ska vara inne på hotellet klockan 11 och de själva hade gått med på det. Sen träffas klockan 11 för en liten samling och SEN byta om och gå ut.

Det handlade inte om att "glömma bort" tiden, utan ett långfinger om att de inte behöver följa reglerna och att man står över dem. Då går det inte. Antingen offra tre spelare eller hela laget. Plus att man bara ses som en pajas som fjäskar för stjärnorna. Det borde lagerbäck ha tagit itu tidgare, men nu är nu och Lagerbäck gjorde i slutändan rätt, tycker jag.

Du kan åtminstone vara hemma. Jag har två timmar kvar här...

2006-09-06 @ 13:44:52
Postat av: BigB.

Tycker också att Lagerbäck gjorde helt rätt, sen om måtsåndet heter Spanien eller Liechtenstein spelar ingen roll, laget framför individerna alltid! Se på AIK, inet har de många individualister, men med en stark lagkänsla så kan man ligga i topp =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback