Upp på hästen igen

Snart är arbetsveckan över, bara en lektion kvar. Det har onekligen varit tufft att slängas in i arbetslivet igen, med allt som har hänt och med det höga tempot som jag hamnade mitt i. Den där mjukstarten man brukar ha första veckan missade jag helt. Så när man kommer hem så dråsar man i soffan och pustar ut.

Jag har hamnat med i två nya arbetsgrupper och är kvar i en. Förutom det har jag ordinarie lektionstid. Däremellan ska jag försöka klämma in lite planering. Redan nu känner jag att jag måste ägna ett par timmar på söndag att planera en lektion om ideologier. För det hinner jag inte nu. Nu ska jag snart ha lunch med eleverna, en lektion och sist innan jag åker hem ett möte med antimobbinggruppen. Därefter ska jag försöka hitta en presen till en vän som fyller 30 år.

Jag har velat fram och tillbaka om jag ska gå på festen/middagen ikväll. Till sist har jag bestämt mig att jag måste tammefan vara lite social nu. Det går inte att låsa in sig hela tiden. Någon gång måste jag upp på hästen igen. Börjar lugnt med en middag. Inte så att jag kommer festa till klockan 4 på morgonen. Fast sånt kan man ju ändå aldrig veta......

Kommentarer
Postat av: BigB.

Nä, sånt kunde man när man var -25 år, nu efter man fyllt 25 ;) så är det kört på den fronten..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback